چه تاریخی نتایج لاتاری اعلام می شود؟

چه تاریخی نتایج لاتاری اعلام می شود؟

افرادی که در اکتبر ۲۰۲۳ یا همان مهر و آبان سال ۱۴۰۲ در لاتاری ثبت‌نام‌ کرده‌‌اند، باید به‌زودی منتظر اعلام نتایج باشند. اسامی برندگان لاتاری ۲۰۲۵ در ماه می‌ سال ۲۰۲۴ اعلام می‌شود. متقاضیان باید پرینت نهایی ثبت‌نام خود را به همراه داشته باشند و باتوجه‌به مشخصات مندرج در آن، جواب لاتاری را پیگیری کنند. برای اطلاع از نتایج لاتاری می‌توانید به وب‌سایت کارت سبز مراجعه کنید. در این مطلب راجع‌به تاریخ اعلام نتایج لاتاری و نحوه بررسی نتایج صحبت خواهیم کرد.

برای بررسی جواب لاتاری به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

برای مشاهده جواب به کد رهگیری یا همان Confirmation Number که ۱۶ رقم دارد، نیاز خواهید داشت؛ علاوه‌براین، به سال میلادی تولد و نام و نام خانوادگی به لاتین هم احتیاج دارید. تمامی اطلاعات باید مطابق با مشخصاتی باشد که در فرم ثبت‌نام لاتاری وارد کرده‌اید. برای بررسی جواب لاتاری ۲۰۲۵ می‌توانید تنها با آپلود رسید ثبت‌نام در وب‌سایت کارت سبز و بدون وارد کردن کد پیگیری، نتایج را بررسی کنید.

چگونه کد رهگیری را بازیابی کنیم؟

در بسیاری از مواقع افراد فایل ثبت‌نام خود را گم می‌کنند؛ بدین ترتیب به کد رهگیری ۱۶ رقمی دسترسی نخواهند داشت. در این شرایط باید کد رهگیری را بازیابی کنید. در وب‌سایت کارت سبز می‌توانید به‌راحتی اقدام به بازیابی کد رهگیری کرده و در زمان تاریخ اعلام نتایج لاتاری، وضعیت ثبت‌نام خود را پیگیری کنید. برای بازیابی کد رهگیری کافیست وارد سایت کارت سبز شده و گزینه بازیابی کدرهگیری را بزنید. کارشناسان این مجموعه هم به‌شکل تلفنی و هم در واتساپ و تلگرام پاسخگوی متقاضیان خواهند بود. کارشناسان مجموعه کارت سبز با داشتن سابقه چندین ساله در این زمینه، می‌توانند به‌راحتی اطلاعات مورد نظر برای بررسی نتایج را بازیابی کرده و در اختیار شما قرار دهند.

تاریخ دقیق اعلام نتایج لاتاری چه زمانی است؟

نتایج لاتاری ۲۰۲۵ در ساعت ۱۹:۳۰ روز ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ اعلام می‌شود. متقاضیانی که در سال ۱۴۰۲ اقدام به ثبت‌نام در لاتاری کرده‌ بودند، می‌توانند در این روز، نتایج درخواست خود را بررسی کنند. درصورتی‌‌‌که قصد دارید در سریع‌ترین زمان ممکن نتایج لاتاری برای شما ارسال شود، می‌توانید فرم درخواست استعلام نتایج لاتاری را در وب‌سایت کارت سبز پر کنید. کارشناسان این مجموعه به ترتیب اولویت، در تاریخ اعلام نتایج لاتاری، نتایج را برای تمامی متقاضیان ارسال می‌کنند.

تا چه زمانی برای دیدن نتایج لاتاری مهلت داریم؟

برای بررسی نتایج اعلام‌شده، نهایتا تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۵ مهلت خواهید داشت. متقاضیانی که در سال‌های قبل در لاتاری ثبت‌نام کرده، اما نتایج را بررسی نکرده‌اند، دیگر فرصتی برای بررسی نخواهند داشت؛ زیرا نتایج ثبت‌نام لاتاری سال‌های گذشته در دسترس نیست. با این توصیف بهتر است صرفا در زمان تعیین‌شده برای دیدن نتایج اقدام کنید. توجه داشته باشید که اداره مهاجرت آمریکا برای اعلام نتایج به برندگان لاتاری هیچگونه ایمیلی ارسال نمی‌کند. متقاضیان باید حتما با کمک کد رهگیری، اقدا‌م‌به بررسی نتایج کنند.

بعد از برنده‌شدن در لاتاری باید چه اقدامی انجام داد؟

در تاریخ اعلام نتایج لاتاری لازم است تا به وب‌سایت کارت سبز مراجعه کرده و وضعیت ثبت‌نام خود را پیگیری کنید. در صورت برنده شدن در لاتاری لازم است تا فرم مربوطه را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات واردشده در فرم را به‌طور کامل و صحیح پر کنید. مهلت پرکردن فرم به کیس نامبر فرد بستگی دارد؛ برای مثال، اگر کیس نامبر شما زیر عدد هزار باشد و کارنت شود؛ اما بعد از آن فرم را پر کنید، احتمالا به مصاحبه دعوت نخواهید شد؛ زیرا ترافیک کاری و حجم کاری سفارت بسیار زیاد است.

مراقب سودجویان باشید!

همانطور که گفتیم نتایج لاتاری تقریبا ۶ ماه بعد از ثبت‌نام اولیه اعلام می‌شود. همواره وقتی به تاریخ اعلام نتایج لاتاری نزدیک می‌شویم، سودجویان دست‌به کار می‌شوند. در این بازه زمانی افراد سودجو معمولا ایمیلی تحت عنوان برنده‌شدن در لاتاری، به تعداد زیادی از افراد ارسال می‌کنند. نکته اینجاست که اداره مهاجرت آمریکا به هیچ فردی حتی در صورت برنده‌شدن در لاتاری، ایمیل نمی‌زند. افراد سودجو ایمیل‌ها را به تعداد زیادی از افراد ارسال می‌کنند و قصد فریب مخاطبان خود را دارند؛ بنابراین، بهتر است به این گونه ایمیل‌ها بی‌توجه باشید و روی لینک‌های فرستاده شده، کلیک نکنید.

به شماره پرونده خود دقت کنید!

برندگان لاتاری دارای یک شماره پرونده ۱۴ رقمی هستند. هرکدام از حروف و اعداد این شماره پرونده، نشان‌دهنده موضوع خاصی است؛ برای مثال، اگر شماره پرونده شما ۲۰۲۵AS00001212 باشد، نشان‌دهنده این است که شما جزو برندگان لاتاری ۲۰۲۵ هستید. حروف AS نشان‌دهنده قاره آسیا بوده و نشان می‌دهد که برنده مورد نظر از قاره آسیا انتخاب شده‌است. در زمان تاریخ اعلام نتایج لاتاری به ارقام این کد توجه ویژه داشته باشید.

به بیان ساده‌تر ۴ رقم اول در شماره پرونده، نشان‌دهنده سالی است که متقاضی در آن لاتاری را برنده شده که در این مثال سال ۲۰۲۵ است. حروف بعدی هم قاره محل تولد را نشان می‌دهد. ارقام آخر هم بسیار مهم هستند. ارقام آخر نشان می‌دهند پرونده فرد مورد نظر چندمین درخواست انتخاب‌شده از طریق کامپیوتر است. این شماره نشان می‌دهد که شما در چه اولویتی برای مصاحبه ویزا قرار دارید. هرچه این عدد کوچک‌تر و به یک نزدیک‌تر باشد، احتمالا زودتر به مصاحبه دعوت خواهید شد؛ بنابراین، با داشتن شماره کیس نامبر پایین، احتمالا زودتر از سایرین ویزای لاتاری را دریافت می‌کنید.

کلام آخر

تاریخ اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۵ برای افرادی که در سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده‌‌اند، ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ است. در این مطلب راجع‌به تاریخ دقیق اعلام نتایج لاتاری صحبت کردیم؛ علاوه‌براین نکاتی برای نحوه بررسی نتایج هم ذکر شد تا افراد بتوانند خودشان شماره پرونده‌شان را آنالیز کنند. درصورتی‌که قصد بررسی نتایج لاتاری ۲۰۲۵ را دارید، می‌توانید به وب‌سایت کارت سبز مراجعه کنید. بعد از ورود به وب‌سایت، گزینه بررسی نتایج لاتاری را انتخاب کرده و کیس نامبر را وارد کنید. سایر مراحل توسط کارشناسان این مجموعه پیگیری و به اطلاع شما می‌رسد. اگر به کیس نامبر خود دسترسی ندارید یا آن را گم کرده‌اید، نباید نگران شوید؛ زیرا کارشناسان مجموعه کارت سبز در این شرایط هم می‌توانند نتایج لاتاری شما را بررسی و به شما اعلام کنند.