نکات مهم قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال

نکات مهم قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال این روز ها سرو صدای زیادی به پا کرده است و افراد زیادی قصد دارند به جهت ثروتمند شدن راهی این بازار شودند اما ما به شما برادرانه توصیه میکنمی قبل از ورود به این بازار پر ریسک و خطر حتما آموزشات لازم را ببینید.

در زیر چندین مورد از مهم ترین مواردی که قبل از ورود به بازار کریپتو کارنسی یا همان ارز دیجیتال باید رعایت کنید را برای شما فراهم کردیم که در ادامه تک تک خدمتتان عرض میکنیم.

رعایت قوانین قبل از ورود به ارزهای دیجیتال

قبل از هر چیز در همین اول کار یک نکته مهم باید به شما بگوییم و این نکته را کامل جدی بگیرید. شما بعد از ورود به بازار کریپتو کارنسی یا همان ارزهای دیجتال باید بدانید که با چه سرمایه ای وارد این بازار شوید.نه تنها بازار کریپتو کارنسی بلکه تمامی بازار های مالی میتواند بسیار پر خطر باشد که ممکن است تمام سرمایه شما را از بین ببرد.

اگر شما قصد ورود به بازار کریپتو کارنسی را دارید باید هیجان خود را کنترل کنید و به دانش خود بیافزاید. هر لحظه ممکن است هیجانی شوید و سرمایه خود را به طور کامل ببازید، پس قبل از ورد به بازار به این نکات توجه کنید.

آموزش های لازم قبل از شروع معاملات

این بازار بسیار بی رحم است، حتما قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال تمامی آموزش های لازم را ببینید و بعد اقدام به خرید و فروش کنید. کوچکترین اشتباهی ممکن است حاصل سال ها دست رنج شما را به باد دهد. در این بازار به حرف هیکچس اتکا نکنید و فقط باید با دانش خود وارد این بازار شوید پس قبل از ورود حتما تمامی آموزش ها را ببینید

ورود به ارز دیجیتال فقط با پول مازاد

بازار های مالی دائما در حال کاهش و افزایش قیمت هستند، پس شما قبل از هرچیز باید این مساله را رعایت کنید که فقط با پول مازاد خود وارد ارز دیجیتال شوید. (در اینجا منظور از پول مازاد پولی هست که حداقل تا ۳ سال اینده به آن نیاز ندارید و از دست دادن آن پول تاثییر شدیدی بر زندگی شما نمیگذارد.)

مدیریت سرمایه

باید بلد باشید که چطور سرمایه خود را مدیریت کنید، همه سرمایه خود را وارد یک ارز نکنید که به این موضوع در بازارهای مالی تک سهم یا تک ارز میگویند.

سرمایه خود را چند قسمت کنید ، یک ضرب المثل هست که در اینجور مواقع کاربرد دارد که میگوید (همه تخم مرغ هاتو توی یک سبد نزار) زمانی که همه سرمایه خود را وارد یک ارز میکند ممکن است با کاهش قیمت یا نابودی آن ارز همه سرمایه شما صفر شود اما زمانی که به چندین قسمت تقسیم میکنید و سهام و یا ارز مختلف را میخرید این ریسک از بین رفتن کلی سرمایه به شدت کاهش پیدا میکند.

گول تبلیغات اشخاص سود جو را نخورید

مطمئنن وقتی وارد بازار ارز دیجیتال میشود برای اینکه دانش خود را بیشتر کنید و یا از اخبار ارز های مورد نظر خود باخبر شوید و مهم تر از همه به دنبال سیگنال های سرمایه گذاری بگردید ،مطمئن باشید که افرادی سودجو راه کج را به شما نشان میدهند.

اشخاص زیادی به سراغ شما می آیند تا سر شما را کلاه بگذارند، با دادن سیگنال های تقلبی و اسکم سعی میکنند شما را تشویق به خریدی ارزی کننده که خودشان پشت آن هستند و بعد از اینکه پول خود را وارد آن ارز کردید یا آن ارز را صفر میکنند و فرار میکند و یا با راه های فراوان اندک اندک آن ارز را زمین میزنند (قیمت ارز را پایین میاورند)و سرمایه شما را صفر میکنند.

در واقع باید سعی کنید گول نخورید و برای اینکار نیاز هست تا قبل از ورود به بازار به صورت کامل با بازار آشنا شوید و در اکثر مواقع از حس ششم خود استفاده کنید.

با پول فروش دارایی های خود وارد بازار نشوید

با فروش دارایی های خود به هیچ عنوان وارد این بازار نشوید. به هیچ عنوان و طبق هیچ دلیلی نباید دارایی های خود را بفروشید و وارد بازار کنید، هر کس که به شما وعده سودهای کلان میدهد و میگوید ماشین ، خانه ، زمین و … خود را بفروشیید و وارد بازار شوید میخواهد سر شما کلاه بگذارد. این را همیشه به یاد داشته باشید که فقط با پول مازاد خود وارد بازار ارز دیجیتال شوید(در مورد مفهوم پول مازاد در بالا توضیح دادیم) در ادامه برای درک بهتر این موضوع مثالب برای شما میزنیم..

فرض کنید خودتان یا که شخصی به شما میگوید که مقدار هزار تومان از فلان ارز را بخر که فردا صبح، یا یک ماه دیگر یا یکسال دیگر پولت ۱۰۰ برابر میشود. شما اگر مبلغ ۱۰۰۰ تومان پول مازاد داشتید که حداقل تا ۳ سال دیگر به آن احتیاج نداشتید و از دست دادن آن پول تاثییر بدی بر زندگی شما نمیگذارد شما اقدام به خرید کنید در غیر این صورت به هیچ عنوان وارد آن معامله نشوید که یا کلاهبرداری است یا به ریسکش نمی ارزد.

با حرف دیگیران خرید و فروش نکنید

اشخاص سود جو و کلاهبردار یا اشخاص کم تجربه ممکن است با حرف هایشان شما را هیجانی کنند ، که این ممکن است شما با حرف آنان بصورت کاملا ناخواسته و اشتباه اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتالی کنید.

همیشه قبل از خرید خوب بررسی کنید و زمان فروش هم باید تمامی جوانب را سنجید که اکنون زمان مناسبی برای فروش هست یا خیر که این امر در زمان خرید هم صدق میکند. (در هر صورت هم برای خرید و هم برای فروش دارایی های دیجیتالی خود با دانش خود اقدام به خرید و فروش کنید نه با حرف دیگران).

امنیت کیف پول دیجیتالی

شما زمانی که اقدام به خرید ارز دیجیتال میکند باید ارزهایی که خریده اید را در جای ذخیره کنید که به محل ذخیره ارزهای دیجتال کیف پول میگیویند ، که به خودی خود به دو دسته فیزیکی و دیجیتالی تقسیم میشوند، کیف پول فیزیکی همانطور که از اسمش پیداست به صورت فیزیکی و قابل لمس است اما کیف پول دیجیتالی مثل نرم افزار یا اپلیکیشن روی گوشی شما نصب خواهد شد.

کیف پول دیجیتالی در حال حاظر پر کاربرد ترین محل ذخیره سازی ارزهای دیجیتالی است که به ۲ دسته متمرکز یا غیمر متمرکز تقسیم میشود. به کیف پول هایی که توسط صرافی ها نگه داری می شود متمرکز و به کیف پول هایی که توسط کیف های نرم افزاری نگهداری میشوند و اطلاعات هوییتی از شما گرفته نمیشود و فقط با یک تکه کد میتوانید به کیفتان دسترسی پیدا کنید را کیف پول دیفای یا غیر متمرکز میگویند.

امنیت کیف پول متمرکز

در صورتی که که از کیف پول صرافی ها استفاده میکنید مراقب باشید که اطلاعات ورودی خود را به کسی ندهید که شامل شماره و ایمیل و رمز عبود میباشد. در صورتی که این اطلاعات به دست کسی بیوفتد میتواند تمام دارایی های شما را منتقل کند.

امنیت کیف پول های غیرمتمرکز(دیفای)

بهترین و امن ترین روش برای نگهداری طولانی مدت سرمایه دیجیتالی خود استفاده از کیف پول های دیفای یا غیر متمرکز هست. در این روش زمانی که قصد ساخت کیف پول خود را دارید یک کد ۱۲ کلمه ای به شما میدهد که در واقع این ۱۲ کلمه کلید ورود شما به کیف پول شما هست ، این روش خوبی ها و بدی هایی نیز دارد که در ادامه خدمتتان عرض میکنیم.

مزایای کیف پول غیر متمرکز: نگهداری ارز های دیجتالی خود با این روش خیال شما را آسوده میسازد که سرمایه های شما برای همیشه نزد خودتان هست، در کیف های متمرکز اگر به هر دلیلی صرافی ها ورشکسته شوند یا اقدام به کلاهبرداری کنند ممکن است دست شما به هیج جا بند نباشد اما با کیف پول های دیفای خیالتان از این موضوع راحت است.

معایب کیف پول غیرمتمرکز: اگر به هر دلیلی آن ۱۲ کلمه خود را گم کنید دیگر به هیچ عنوان قادر نخواهید بود تا وارد کیف خود شوید و عملا باید سرمایه های خود را رفته حساب کنید، مورد دگیری که جزو معایب نگهداری با این روش حساب میشود معمولا اشخاص کلاهبردار با روش های مختلف لینک هایی برای شما میفرستند تحت عنوان جایزه ، آموزش و … که با کلیک بر روی آن لینک ها شخص کلاهبردار به کیف پول شما وصل شده و میتواند تمام سرمایه شما را بفروشد و به جای دیگری انتقال دهد.

در کل اگر قصد نگهداری طولانی مدت دارید و در صورتی که موارد بالا را رعایت کنید بهترین گزینه برا شما نگهداری در کیف پول های دیفای همانند تراست ولت است که با خیال راحت میتوانید تمامی ارز ها و دارایی های دیجیتالی خود را در آن نگهداری کنید.