خدمات تعمیر مبل در سعادت آباد

خدمات تعمیر مبل در سعادت آباد

یکی از بخش های مهمی که در هر نوع مبلمان کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک به صورت مشترک وجود دارد، کلاف مبل است. اگر تا به حال به تعمیر مبل سعادت آباد فکر کرده باشید، حتما به این موضوع هم فکر کرده اید که کدام یک از بخش های مبل باید تعمیر شوند. تعمیر مبل معمولا با تعویض پارچه و فوم های داخل مبلمان انجام می شود. با این حال همیشه این تمام کاری نیست که برای تعمیرات مبل انجام می شود. ممکن است علاوه بر تعویض پارچه و فوم های داخل مبل، نیاز به تعمیر کلاف نیز باشد. اما باید توجه کنید که همیشه اجباری برای تعمیر کلاف مبل نیست.

کلاف مبل چیست؟

یکی از مهم ترین بخش های مبلمان، کلاف آن است. کلاف مبل در واقع همان اسکلت بندی یا استخوان بندی مبل است که با کمک چوب و یا ترکیبی از چوب و فلز ساخته می شود. فوم، پارچه و تمامی اجزای مبل روی کلاف آن نصب می شوند. پس استحکام، دوام و زیبایی کلاف مبل بسیار حائز اهمیت است. برای ساخت اسکلت بندی مبل می توان از چوب های مختلفی استفاده کرد. اما باید مطمئن شد که چوب استحکام بالایی دارد.

در واقع شاید برای تاج و دسته های مبل نیاز به استفاده از چوب های تزئینی داشته باشید، اما برای اجرای کلاف مبل حتما باید از چوب هایی که استحکام بالا دارند، استفاده کرد. کلاف مبل های مختلف می توانند با هم متفاوت باشد. اما در نهایت کلاف باید بدون تولید سر و صدا و ایجاد لقی در هنگام نشستن، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد.

تعمیر کلاف مبل ضروری است؟

تعمیر مبل سعادت آباد با مجموعه ای از خدمات مختلف انجام می شود. مهم ترین این خدمات شامل تعویض پارچه و فوم های کلاف مبل هستند که هر کدام می توانند روی زیبایی و عملکرد مبل ها مهم باشند. معمولا از چوب های بسیار باکیفیتی برای ساخت کلاف مبل استفاده می شود. همین موضوع باعث شده تا به ندرت نیاز به تعویض کلاف مبل باشد. البته تعویض کلاف مبل در هنگام تعمیرات مبل سعادت آباد چندان معقول نیست. چون در صورت تعویض کلاف، دیگر کل مبل نیز تعویض می شود.

با این حال در صورتی که کلاف دچار مشکل شده باشد، می توان با میخ کاری، زدن چسب و یا اضافه و کم کردن یک سری قطعات چوبی به کلاف، مشکل را برطرف کرد. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که در اکثر مواقع نیازی به تعمیر کلاف نیست. اما اگر فرد متخصص و تعمیرکار، متوجه خرابی کلاف و عدم عملکرد مناسب آن شد، می توان مراحل تعمیر کلاف مبل را با هزینه کمتر از خرید یک کلاف نو برای مبل انجام داد.

 تعمیر کلاف مبل ضروری است؟

شرایط لازم برای تعمیر کلاف مبل

تعمیرات مبل سعادت آباد از جمله خدماتی است که از سوی شرکت ها و موسسات مختلف ارائه می شود. مجموعه ای از خدمات که شامل تعویض پارچه و فوم های مبل هستند، برای تعمیر مبل ارائه می شوند. معمولا مبل هایی برای تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرند که اسکلت بندی قوی و باکیفیتی داشته باشند. اسکلت بندی یا همان کلاف مبل از قیمت بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر اگر اسکلت مبل کیفیت بالایی داشته باشد، می توان با هزینه اندک آن را تعمیر و مورد استفاده قرار داد.

با این حال برخی از افراد تصور می کنند که در صورت خرابی کلاف مبل، نیازی به تعمیر آن ندارند و باید به فکر تعویض مبل باشند. تعمیر مبل سعادت آباد می تواند شامل خدمات تعمیر کلاف مبل نیز باشد. به طور کلی، در صورتی که امکان تعمیر کلاف مبل فراهم شود، می توان این کار را انجام داد. اگر کیفیت چوب کلاف پایین باشد، راهی به غیر از تعویض آن نیست. اما در صورتی که کلاف مبل کیفیت قابل قبولی دارد، می توان آن را تعمیر کرد.

 شرایط لازم برای تعمیر کلاف مبل

بهترین زمان تعمیر کلاف مبل

در صورت مشاهده علائم زیر، حتما در هنگام تعمیر مبل سعادت آباد به فکر تعمیر کلاف مبل نیز باشید.

  • لق شدن پایه های مبل

لقی پایه های مبل یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. حتی در صورتی که نیاز به سفارش تعمیر مبل سعادت آباد برای تعویض پارچه و فوم ندارید، حتما باید لق شدن پایه های مبل را تعمیر کنید. در غیر این صورت ممکن است حوادث مختلفی در هنگام نشستن روی مبل اتفاق بیفتند.

  • ترک برداشتن چوب اسکلت بندی مبل

در صورتی که پس از بررسی های انجام شده روی کلاف مبل، مشخص شد که روی بعضی از بخش های آن ترک های ریز و درشتی وجود دارند؛ حتما باید مراحل تعمیر اسکلت بندی مبل انجام شود. این ترک ها به مرور زمان رشد می کنند و باعث شکستگی و آسیب دیدگی مبلمان خواهند شد. برای جلوگیری این اتفاق باید در هنگام تعمیر مبل، حتما اسکلت بندی نیز تعمیر شود تا دیگر امکان خرابی اسکلت مبل به حداقل برسد.

  • صدای ناهنجار مبل در هنگام نشستن

در صورتی که قبل از تعمیر مبل، متوجه سر و صدای زیاد مبل در هنگام نشستن شدید؛ باید به فکر تعمیر اسکلت بندی مبل باشید. به طور کلی، بعید است که فوم یا سایر بخش های مبل باعث ایجاد سر و صدا شوند. این صدا به علت شل شدن اتصالات مختلف در کلاف مبل و خرابی بخش های مختلف آن است. صدای ناهنجاری که توسط مبل تولید می شود را حتما به مرکز تعمیر مبل سعادت آباد اعلام کنید تا اگر نیاز بود، حتما اسکلت مبل را بررسی کنند.

بهترین مرکز تعمیر مبل سعادت آباد برای تعمیر کلاف

کار تعمیرات مبل سعادت آباد توسط مجموعه های مختلفی انجام می شود. اما همه این مجموعه ها نمی توانند تعمیرات مبلمان را به صورت تخصصی و اصولی انجام دهند. به خصوص اگر قصد تعمیر کلاف مبل و بازسازی آن را دارید، حتما باید به یک شرکت تعمیر مبل حرفه ای مراجعه کنید. شرکت تعمیرات مبل سعادت آباد آرکانا ، امکان تعمیر مبلمان را با بهترین کیفیت فراهم کرده است. شما می توانید برای دریافت خدمات مبل سعادت آباد و تیم حرفه ای این شرکت، به سایت آرکانا مبل مراجعه کرده و از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با کارشناسان تعمیرات در ارتباط باشید.