طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف ابلاغ شد

طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف ابلاغ شد

مهر: معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران وضعیت تأمین تمام اقلام مورد نیاز به ویژه کالاهای اساسی و محصولات پر تقاضا در ایام شب عید و ماه مبارک رمضان را مطلوب اعلام کرد.

این معاونت همچنین به منظور تأمین آرامش و ثبات نسبی بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم در ایام پایانی سال جاری ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ و همچنین جلوگیری از التهاب کاذب قیمت‌ها و پیشگیری از نگرانی‌های احتمالی مردم در خصوص تهیه و تأمین مایحتاج عمومی این دستورالعمل را ابلاغ کرد.

طبق این دستورالعمل بازرسی‌ها مشمول بازرسی از خدمات نوروزی (از جمله خشکشویی و قالیشویی‌ها حمل و نقل اماکن تفریحی و فرهنگی اماکن زیارتی و سیاحتی هتل داری و گردشگری رستوران‌ها خدمات مرتبط با خبازی) بازرسی از کالاهای مورد نیاز نوروز (نظیر میوه و تره بار شیرینیجات آجیل خشکبار پوشاک کیف و کفش مواد پروتئینی و …) و بازرسی از اقلام مرتبط با ماه مبارک رمضان (مانند مواد پروتئینی و لبنیات قند و شکر خرما نان خواروبار و شیرینی‌های مصرفی از قبیل زولبیا و بامیه آش و حلیم و …) نظارت دقیق بر مراکز تأمین و توزیع و نگهداری کالا (انبارها و سردخانه‌ها) خواهد بود.

بخشی از این نظارت‌ها به موضوع میزان موجودی کالا نظارت بر ساعات فعالیت نانوایی‌ها و مراکز تهیه غذا رعایت نرخ مصوب کالا و خدمات خواهد بود.