اشتغال ۶۰ هزار نفر در زمینه شیلات خوزستان

اشتغال ۶۰ هزار نفر در زمینه شیلات خوزستان

مهر: مرتضی سوری بعد از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران از ارائه تسهیلات به ۸۱ طرح شیلاتی از محل بنیاد برکت در شهرهای استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها مبلغی معادل ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه صید و صیادی و آبزی پروری و در شهرهای ساحلی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: ۱۵۴ طرح شیلاتی به میزان ۲۷۷ میلیارد تومان نیازمند تسهیلات هستند که در صورت تأمین اعتبار آماده دریافت تسهیلات از محل‌های اعتباری مختلف به منظور تکمیل و راه اندازی خواهند بود.

وی تصریح کرد: صنعت شیلات نه تنها در زمینه امنیت غذایی بلکه در معیشت مردم هم مؤثر است و در این رابطه معیشت ۶۰ هزار نفر (۱۶ هزار نفر در زمینه آبزی پروری و ۴۴ هزار نفر در بخش فعالیت‌های صیادی) به این صنعت وابسته هستند.

سوری در ادامه آخرین آمار تولیدات شیلاتی خوزستان را بیش از ۱۲۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: سهم تولیدات آبزی پروری با ۷۶ هزار و ۵۰۰ (۶۱ درصد کل تولیدات) و صید از دریا بالغ بر ۴۸ هزار تن (۳۹ درصد کل تولیدات) ارزیابی شده است.

وی تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های شیلاتی را جزو موضوعات اولویت‌دار اداره کل شیلات خوزستان دانست و گفت: امسال بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری خوزستان در شهرستان گتوند با ظرفیت تولید ۱۷۵ تن فیله و ۵ تن خاویار و طرح ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو در هندیجان با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن میگو وارد مدار تولید شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: در گشت‌های ساحلی و دریایی نیروهای یگان حفاظت در یکسال گذشته تعداد ۳۰۲ شناور متخلف توقیف و پرونده تخلفات صیادی برای متهمان برای رسیدگی به مراجع قضائی معرفی شدند.