دلایل شارژ نشدن موبایل و ایرپاد چیست؟ راهکارهای خانگی برای رفع آنها

دلایل شارژ نشدن موبایل و ایرپاد چیست؟ راهکارهای خانگی برای رفع آنها

دلایل شارژ نشدن موبایل و ایرپاد متعدد می باشند اما بسیاری از این دلایل بدون نیاز به تخصص و پشتیبانی حرفه ای قابل تعمیر هستند.

اگر می خواهید دلایل شارژ نشدن موبایل و ایرپاد خود را بهتر بشناسید و بدون نیاز به خرج کردن پول اضافی آنها را رفع نمایید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ابتدا با همدیگر شایع ترین دلایل شارژ نشدن موبایل را بررسی خواهیم کرد و در نهایت به دلایل شارژ نشدن ایرپاد می پردازیم.

دلایل شارژ نشدن موبایل و ایرپاد.

شایع ترین دلایل شارژ نشدن گوشی

شایع ترین دلایل شارژ نشدن گوشی عبارتند از:

  • وجود کابل، سوکت، شارژر یا آداپتور معیوب از مهم ترین دلایل شارژ نشدن گوشی هستند: در حالت طبیعی می توان گفت که بیشتر شارژرهای تلفن و کابل های شارژ دارای ساختار و طراحی مشابهی می باشند، اما بین کیفیت و سرعت شارژ آنها تفاوت زیادی وجود دارد. بهترین کار این است که از کابل شارژ مختص برند گوشی خودتان استفاده کنید، زیرا این کابل ها را به طور تخصصی برای دستگاه شما ساخته اند تا عمر باتری به حداکثر میزان خود برسد.
  • کثیفی درگاه شارژ نیز می تواند یکی از دلایل مهم شارژ نشدن گوشی باشد: گاهی درگاه شارژ گوشی گرد و غبار را به خود جذب می کند که موجب می شود تا بین کنتاکت های شارژ در ناحیه پورت و کابل اتصال مناسبی برقرار نشود.
  • برنامه های شخص ثالث ممکن است فرآیند شارژ را قطع نمایند.
  • تعجب نکنید اما گاهی عدم به روز رسانی نرم افزارهای گوشی ممکن است مانع از شارژ شدن گوشی شود.
کابل معیوب از مهم ترین دلایل شارژ نشدن گوشی است.

شایع ترین دلایل شارژ نشدن ایرپاد و راه های رفع آنها

برای بررسی شایع ترین دلایل شارژ نشدن ایرپاد، ابتدا با اتصال AirPods به تلفن یا رایانه خود باید سطح قدرت قاب کیس شارژ خود را بررسی کنید.

گاهی اوقات اگر کیس برای مدتی طولانی به برق وصل نشود و باتری آن کم باشد، نمی تواند ایرپاد شما را شارژ کند. در این حالت اول از هر چیزی کیس شارژ خود را به طور کامل شارژ نمایید.

اگر متوجه شدید که کیس شارژ نمی شود، اولین چیزی که باید بررسی کنید کابلی است که برای شارژ آن استفاده می نمایید. اگر کابل آسیب دیده است، در صورت امکان از کابل دیگری استفاده کنید.

اگر یک پد شارژ بی سیم دارید، به کمک آن می توانید تشخیص دهید که آیا مشکل از کابل است یا خیر.

  • بررسی پورت لایتنینگ: یکی از مهم ترین دلایل شارژ نشدن ایرپاد آسیب رسیدن به اتصالات پورت یا درگاه لایتنینگ و همچنین کثیف شدن آن قسمت می باشد.

اگر هیچ کدام از کابل های مورد استفاده برای شارژ کردن ایرپاد کار نکردند، پورت لایتنینگ را بررسی نمایید. چه باور کنید چه نکنید، پورت لایتنینگ ممکن است شکننده ترین قسمت کل محصول باشد؛ زیرا اتصالات لحیم کاری پورت نه تنها کوچک و بسیار ظریف هستند، بلکه بسیار مستعد سایش می باشند که نمی توانید آنها را ببینید. کابل را به پورت لایتنینگ وصل نمایید و اندکی آن را تکان دهید.

علاوه بر این، هنگامی که لوازم الکترونیکی را در جیب خود حمل می کنید، به مرور زمان پورت لایتنینگ پرزهای جیب را جمع می نماید. این امر مانع از شارژ شدن ایرپاد می شود.

برای رفع این مشکل می توانید از یک سنجاق یا سوزن کمک بگیرید. با کمک سنجاق یا سوزن به آرامی پرزهای جمع شده در پشت درگاه شارژ را با یک حرکت دایره ای و آهسته خارج نمایید.

بررسی دلایل اصلی شارژ نشدن ایرپاد.
  • روشن نشدن چراغ شارژ یکی از اصلی ترین دلایل شارژ نشدن ایرپاد می باشد.

اگر مشکل شارژ نشدن ایرپاد به کابل و پورت لایتنینگ مربوط نیست، بهتر است اندکی تخصصی عمل کنید. کابل را به کیس شارژ خود وصل کنید و بررسی نمایید که چراغ زرد شود. چراغ زرد به این معنی است که کیس در حال شارژ می باشد. اگر چراغ سبز شد، یعنی کیس کاملا شارژ شده است. اگر اصلاً روشن نشود، به این معنی می باشد که کیس نمی تواند در حالت فعلی شارژ شود.

در این حالت اطمینان حاصل کنید که هیچ پوشش یا محفظه اضافی در اطراف کیس وجود ندارد. همچنین مطمئن شوید که هیچ چیزی مانع از ورود کانکتور لایتنینگ به پورت نشود.

جمع بندی

تا اینجا با برخی از مهم ترین دلایل شارژ نشدن موبایل و ایرپاد آشنا شدید. با این حال دلایل شارژ نشدن موبایل و ایرپاد تنها به این موارد محدود نمی شوند و متعدد می باشند. در صورتی که علت شارژ نشدن موبایل و ایرپاد شما تخصصی باشد، بهتر است از افراد متخصص در این حرفه کمک بگیرید.