کاشت یک میلیارد درخت به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

کاشت یک میلیارد درخت به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

مهر: عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با امام جمعه قم با اشاره به طرح نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی ۴ ساله گفت: برای کاشت و نگهداری از یک میلیارد درخت سالانه به ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.

وی اظهار کرد: اگرچه کشور با کاهش باران مواجه است ولی آب حاصل از بارندگی ۱۲۰ میلیارد مترمکعب است که نیازمند مدیریت و حکمرانی است و با این طرح می‌توان کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال را محقق کرد.

نوبخت با اشاره به این که یک میلیارد درخت ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد افزود: کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی را رفع کند.

وی تاکید کرد که علما مراجع و حوزه‌های علمیه در عرصه فرهنگ‌سازی برای غرس نهال نقش مؤثری خواهند داشت.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که در ادیان مختلف به درختکاری بسیار سفارش شده است گفت: در منابع طبیعی بیش از ۲۵۰ میلیون نهال تولید شده است.

نوبخت حفظ نگهداری و توسعه پوشش گیاهی در هر کشور را تأمین کننده امنیت زیستی و غذایی یک کشور برشمرد و گفت: ریزگردها در برخی از شهرها مردم را آزار می‌دهد اگر با کمک مردم نهال‌هایی برای مقابله با بیابان‌زایی کشت شود گام مؤثری در کاهش ریزگردها برداشته‌ایم.