راه‌اندازی خط مستقیم مبادله پستی تهران به زاهدان

راه‌اندازی خط مستقیم مبادله پستی تهران به زاهدان

ایسنا: راه اندازی خطوط مستقیم مبادله پستی شهرها به یکدیگر در ایران با هدف افزایش امنیت مرسولات و سرعت سیر آنها سابقه چندین ساله دارد.

به طور مثال سال ۱۴۰۰ خط مسقیم مبادلات پستی خوزستان-بوشهر راه اندازی شد. گفته شد با راه‌اندازی این خط مستقیم مبادلات پستی، مسیر برای مرسولات خوزستان به بوشهر و بالعکس بسیار کوتاه‌تر شده و از مدت سیر مرسولات کاسته می‌شود.

طبق گفته مدیرکل پست خوزستان مرسولات به مقصد استان بوشهر پس از قبول و تجزیه در پست خوزستان از طریق این خط به صورت مستقیم به مرکز بوشهر ارسال و در پست بوشهر نیز تجزیه و پس از آن به مقاصد مربوطه ارسال می‌شوند.

با گذشت حدود دو ماه در همان سال یعنی خردادماه خط مبادله مستقیم پستی اراک- اصفهان و اراک- خرم‌آباد راه اندازی شد که با برقراری خط مبادله مستقیم اراک به اصفهان ارسال و توزیع مرسولات به استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، فارس، یزد، خراسان های رضوی و شمالی و جنوبی و با راه اندازی خط مبادله اراک به خرم آباد، ارسال به استان‌های خرم آباد، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان تسریع پیدا می کنند، البته با این اقدام حداقل ۲۴ ساعت در ارسال مرسولات پستی تسریع می شود.

حال به تازگی به منظور بسترسازی برای توسعه خدمات پستی و رونق اقتصادی مناطق محروم و روستاها خط مستقیم مبادله پستی بین تهران و زاهدان وبالعکس راه اندازی شد.

کاهش سرعت سیر مرسولات پستی به میزان ۱۲ ساعت، صیانت از امانات با جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در جابجایی‌ها، جلوگیری از رسوب مرسولات در مبادی و حذف خطوط پیمانکاری از جمله مزایای این اقدام است که منجر به رضایتمندی و آسودگی خاطر مشتریان می‌شود.

براساس اعلام شرکت ملی پست، با راه اندازی این خط جدید پستی؛ هموطنان عزیز در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان می‌توانند به سهولت مرسوله‌های خود را به شبکه پستی کشور به عنوان امانتدار همیشگی خود بسپارند.