بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهرماه به روال گذشته

بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهرماه به روال گذشته

مهر: به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور علاء‌الدین رفیع‌زاده با تاکید بر اینکه تصمیم دولت در راستای کنترل ترافیک و کاهش دغدغه کارکنان دولت در پیک ابتدایی آغاز سال تحصیلی اتخاذ شده بود اعلام‌کرد: از ۱۵ مهرماه مطابق تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷‏/ ت ۶۱۰۱۱ ه مورخ ۲۸/‏۱۲/‏۱۴۰۱‬ هیئت وزیران ساعات آغاز به کار ادارات دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران از ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور و ادارات واحدهای استانی و شهرستانی هفت صبح آغاز به کار خواهند کرد.

وی افزود: در واحدهای نظامی انتظامی و امنیتی ساعت آغاز به کار ۶ و ۳۰ دقیقه صبح در واحدهای صنعتی هفت صبح و بانک‌ها نیز هفت و ۳۰ دقیقه صبح خواهد بود. البته کارکنان بانک‌ها موظفند نیم ساعت زودتر یعنی ساعت هفت صبح در محل کار حاضر شوند و عملیات پیش از شروع خدمت‌رسانی را انجام داده و ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح خدمت‌رسانی را آغاز کنند.

معاون رئیس‌جمهور درباره ساعت آغاز به کار مدارس دانشگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: مطابق این تصویب‌نامه مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از ۷ هفت و ۳۰ دقیقه صبح و مدارس ابتدایی هشت صبح آغاز به کار خواهند کرد و مدارس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که از نیم‌ساعت قبل پذیرش دانش‌آموزش داشته باشند و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی تربیتی و ورزشی اجرا شود.

وی افزود: مراکز آموزش‌عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هم از هشت صبح فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد.

رفیع‌زاده درباره ساعت شروع به کار مادران و یا پدران کارمندی که فرزندان خردسال دارند یا محصل در مقطع ابتدایی دارند گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران به صورت شناور از هفت تا ۹ صبح است و مشکل این خانواده‌ها را حل خواهد کرد؛ اما به واحدهای استانی که ساعت آغاز به کار آنها هفت صبح است نیز تاکید شده که با شناور شدن ساعت آغاز به کار بانوان یا یکی از والدینی که فرزند زیر هفت سال دارند و مهد کودکی هستند مساعدت کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: به موجب مصوبه هیأت وزیران استانداران این اختیار را دارند که متناسب با گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابجایی ساعات شروع به کار تا سقف یک ساعت در استان تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در استان اعمال کنند

گفتنی است تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان به جهت رعایت مصرف بهینه برق بود که به گفته رفیع‌زاده؛ با همکاری همه ادارات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی فصل گرما با حفظ و پایداری بهتر انرژی پشت‌سر گذاشته شد.