خدمات دامپزشکی در کشور ۱۰۰ ساله شد

خدمات دامپزشکی در کشور ۱۰۰ ساله شد

مهر: آئین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی ۱۴ مهر با شعار «دامپزشکی صد سال خدمت یک قرن افتخار» با حضور تعدادی از مقامات کشوری لشگری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولان این حوزه و جمعی از دامپزشکان کشور در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو در تهران برگزار می‌شود.

امین اسدی مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازمان دامپزشکی در راستای حفظ سلامت جامعه بهداشت عمومی و ایمنی غذا ۱۰۰ ساله شده و از این رو شعار امسال روز ملی دامپزشکی با همین عنوان نامگذاری شده است.

وی شناخت جایگاه دامپزشکی در سلامت جامعه ایمنی غذا و تولیدات بخش کشاورزی را از اهداف برگزاری این آئین عنوان کرد.

وی با اشاره به این که از ۱۴ تا ۲۰ مهر هفته دامپزشکی است اظهار کرد: در این راستا روزشمار هفته دامپزشکی تهیه شده که علاوه بر نامگذاری هر یک از این روزها برنامه‌های مختلفی برای آن تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: ۱۵ مهر «دامپزشکی آموزش و پژوهش» ۱۶ مهر «دامپزشکی و خدمت‌رسانی در مناطق روستایی و عشایری» ۱۷ مهر «دامپزشکی دانش بومی در مسیر خودکفایی و سلامت جامعه» ۱۸ مهر «نقش دامپزشکی در سلامت و ایمنی غذا» ۱۹ مهر «اخلاق حرفه‌ای دامپزشکی رعایت رفاه و حقوق حیوانات» و ۲۰ مهر با عنوان «اقتدار صنفی توسعه بخش خصوصی و ارتقای دامپزشکی» نامگذاری شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به سابقه تأسیس این سازمان گفت: سازمان دامپزشکی در سال ۱۳۰۳ با عنوان مؤسسه دفع آفات حیوانی در ایران آغاز به کار کرد.