هشدار وقوع سیلاب و تخریب محصولات کشاورزی به ۱۰ استان

هشدار وقوع سیلاب و تخریب محصولات کشاورزی به ۱۰ استان

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح وضعیت جوی کشور گفت: امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور) در استان‌های گیلان مازندران گلستان زنجان قزوین البرز تهران سمنان خراسان شمالی شمال خراسان رضوی و مناطقی از استان‌های اردبیل شمال و شرق آذربایجان شرقی ارتفاعات کرمان بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان رگبار رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده اما شدت بارش‌ها در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی شرقی مازندران و گلستان شدید است.

وی افزود: فردا (دوشنبه ۲۶ شهریور) در مناطقی از شرق گیلان مازندران گلستان خراسان شمالی شمال خراسان رضوی ارتفاعات البرز در استان‌های البرز تهران و سمنان رگبار رعدوبرق و وزش با شدید روی می‌دهد.

کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: فردا در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر احتمال رگبار رعدوبرق و وزش باد دور از انتظار نیست. سه‌شنبه این شرایط در شمال استان آذربایجان غربی آذربایجان شرقی اردبیل گیلان و غرب مازندران ادامه دارد.

وی تصریح کرد: روزهای چهارشنبه (۲۸ شهریور) و پنجشنبه (۲۹ شهریور) در مناطقی از آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل و نیمه غربی سواحل دریای خزر رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

گودرزی با اشاره به وضعیت جوی آسمان پایتخت افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۰ و ۲۹ و فردا صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.