قیمت سیمان امروز چقدر است؟

قیمت سیمان امروز چقدر است؟

قیمت سیمان امروز

سیمان یکی از مهمترین مصالح در صنعت ساخت و ساز است که برای ملات‌های سیمانی، بتن و… از آن استفاده می‌شود. سیمان در تیپ‌های بسیار مختلفی است و همین مسئله باعث شده تا کاربرد آن نیز گسترده‌تر باشد. همانگونه که مستحضرید، با رشد جمعیت، شاهد ساخت و سازهای بیشتر در فضای شهری و روستایی هستیم.

اگر نگاهی به دور و اطراف خود بیندازید و به تمامی پروژه‌هایی فکر کنید که با استفاده از مصالحی چون سیمان احداث شده‌اند، قطعاً به اهمیت این ماده پرکاربرد پی می‌برید. برای تهیه این دسته از مصالح پرمصرف ساختمانی باید نکات مهمی مورد توجه قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید هنگام خرید بررسی شود، قیمت سیمان است. آیا شما مشتریان عزیز از قیمت سیمان امروز اطلاع دارید؟ برای کسب اطلاعات در مورد قیمت سیمان ادامه مطلب را مطالعه کنید.

انواع سیمان

تمامی کارخانه‌های تولیدی، استراتژی خاصی را برای بررسی و تعیین قیمت سیمان در نظر می‌گیرند. همان گونه که به دلیل پایین بودن قیمت نباید یک محصولی را خریداری کنید، پس نباید گول گران بودن قیمت آن محصول را نیز بخورید. قطعاً بررسی قیمت این محصول پرکاربرد پروژه‌های ساختمانی و عمرانی مهم است؛ اما نه مهمتر از آشنایی با انواع سیمان.

انواع سیمان از نظر اختلاط مواد اولیه

سیمان‌ها از نظر درصد اختلاط مواد اولیه با ویژگی‌های بسیار متفاوتی روانه بازار می‌شوند. همین درصد اختلاط مواد اولیه مهم‌ترین عامل دسته‌بندی انواع سیمان و اختلاف قیمت سیمان است.

سیمان پرتلند نوع یک

این نوع سیمان‌ها را معمولاً برای کارهای عمومی نظیر قطعات پیش ساخته بتن آرمه، اسکلت‌های بتن آرمه و فرش کف خیابان‌ها استفاده می‌کنند.

سیمان پرتلند نوع ۲

این نوع سیمان‌ها شامل سیمان‌های سرباره‌ای با ۱۵ تا ۲۵ درصد سرباره و سیمان‌های پوزولانی با ۱۵ تا ۲۵ درصد پوزولان هستند. معمولاً این سیمان‌ها را برای پروژه‌های عظیم‌تری همچون سدهای وزنی و بتن‌ریزی در هوای گرم استفاده می‌کنند.

سیمان پرتلند نوع ۳

چنین سیمان‌هایی برای بتن‌هایی با مقاومت زودرس، بنایی و اندودکاری در هوای سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیمان پرتلند نوع ۵

چنین سیمان‌هایی شامل سیمان‌های پرتلند سرباره با بیش از ۲۵ درصد سرباره و سیمان‌های پوزولانی با بیش از ۲۵ درصد پوزولان هستند. برای پروژه‌هایی که در معرض سولفات شدن قرار دارند، چنین سیمان‌هایی را برای تهیه بتن‌های مقاوم با سولفات‌های قوی مورد استفاده قرار می‌دهند.

سیمان سفید و سیمان رنگی

چنین سیمان‌هایی را بیشتر برای ملات و اندودهای سیمانی تزیینی یا بتن‌های نمایان استفاده می‌کنند.

سیمان پرتلند سرباره با بیش از ۵۰ درصد سرباره

چنین سیمان‌هایی برای مقابله با سولفات‌های قوی به همراه یون کلر بهترین و مقاوم‌ترین سیمان هستند.

سیمان پرتلند پوزولانی با بیش از ۴۰ درصد پوزولان

سیمان‌های پرتلند پوزولانی با بیش از ۴۰ درصد پوزولان برای مقابله با واکنش سنگدانه‌ها بهترین سیمان هستند. این سیمان را می‌توان برای احداث بتن متراکم با نفوذ پذیری کم نیز مورد استفاده قرار داد.

قیمت سیمان امروز

با توجه به اوضاع اقتصادی و تحریم‌های موجود، قطعاً قیمت تمامی محصولات ساخت و ساز رو به افزایش است. البته عوامل متعددی روی قیمت سیمان تاثیر می‌گذارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. البته قیمت گذاری خود ارزش محصول را تعیین می‌کند و باعث می‌شود تا تولید کنندگان و فروشندگان بالاترین بازدهی را از سرمایه‌گذاری محصول به دست بیاورند. قیمت گذاری باید با در نظر قرار دادن هزینه‌های صرف شده، اصول مشتری مداری و رقابت محور باشد.

از آنجایی که این محصول نقش بسیار پررنگ و ضروری در پروژه‌های ساخت و ساز دارد، پس عرضه و تقاضای آن نیز در بازار بسیار زیاد است. تمامی محصولاتی که در بازار عرضه و تقاضای بالاتری داشته باشند، بدون شک قیمت آنها نیز رو به افزایش خواهد بود. اکنون شما مشتریانی که قصد خرید سیمان دارید، ابتدا باید به بررسی قیمت سیمان بپردازید.

البته این قیمت باید به صورت آنلاین مورد بررسی قرار بگیرد. هم اکنون اگر شما قصد خرید دارید، پس باید قیمت سیمان امروز را نیز بررسی کنید. دسترسی به قیمت آنلاین نیز از طریق سایت‌های معتبری امکان پذیر است که دائما قیمت‌ محصولات آن‌ بروز می‌شود.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت سیمان

عوامل بسیار زیادی روی کم و زیاد شدن قیمت سیمان تاثیر می‌گذارد که برخی از این عوامل غیرقابل پیش‌بینی و افسار گریخته هستند. خوشبختانه در کشور ما تولید سیمان با هیچگونه محدودیتی مواجه نیست و هیچ کمبودی در کشور احساس نمی‌شود. اگر این مسئله را به عنوان یکی از نقاط قوت دسترسی راحت به سیمان برشمریم، نباید عوامل تاثیرگذار روی قیمت سیمان را نادیده گرفت.

 Shape2

نیاز به چه نوع سیمانی دارید؟

با توجه به تغییرات نسبت مواد اولیه تشکیل دهنده سیمان، این مصالح پرکاربرد را به انواع مختلفی تقسیم کرده‌اند. در واقع بر اساس متفاوت بودن مواد اولیه تشکیل دهنده سیمان شامل سیمان‌های غیر هیدرولیکی، هیدرولیکی، پورتلند، پوزولانی، زودگیر، بنایی، رنگی، سیمان سفید و… است که قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود. در واقع قیمت سیمان سفید ر مقایسه با سیمان‌های پورتلند و… به دلیل مواد تشکیل دهنده مختلف متفاوت است.

قصد خرید فله‌ای دارید یا سیمان‌های پاکتی را انتخاب می‌کنید؟

بسیاری از افراد برای پروژه‌های عظیم و برای دسترسی به قیمت‌های اقتصادی‌تر معمولاً سیمان را به صورت فله‌ای تهیه می‌کنند. قطعاً قیمت سیمان فله‌ ای در مقایسه با قیمت سیمان کیسه ای متفاوت است.

حجم خرید را مشخص کنید؟

فرقی نمی‌کند که هدف شما خرید سیمان فله‌ای است یا به دنبال سیمان پاکتی هستید، در هر صورت حجم خرید شما روی قیمت سیمان تاثیر می‌گذارد. معمولا سیمان‌های پاکتی با وزن بین ۲۵ تا ۵۰ کیلوگرم تهیه می‌شوند. قطعاً سیمان پاکتی ۵۰ کیلویی در مقایسه با سیمان پاکتی ۲۵ کیلویی قیمت بالاتری دارد.

نتیجه

سیمان جزو اصلی‌ترین مصالح پروژه‌های عمرانی و ساختمانی محسوب می‌شود. قیمت تمامی مصالح ساخت و ساز به دلیل شرایط مختلف اقتصادی، سیاسی، تحریم‌ها، تغییر فصل، کمبود برق، قیمت دلار، تورم، کاهش تولید، عرضه و تقاضا و… نوسان دارد. استراتژی قیمت گذاری در اکثر کارخانه‌ها یکسان است؛ اما دخالت واسطه‌ها می‌تواند باعث افزایش شدید قیمت سیمان شود.

برای دسترسی به مقرون به صرفه‌ترین قیمت چنین محصولات پرکاربرد ساخت و ساز چرا واسطه‌ها را حذف نکنیم؟ در صورتی که جزو مشتریان خرید عمده یا حتی جزئی سیمان هستید، می‌توانید از طریق فروشگاه الومتریال خرید خود را انجام دهید. چه بسا اینکه در مجموعه ما، قیمت‌ها دائما بروزرسانی می‌شوند و به قیمت امروز سیمان دسترسی دارید.