پرواز چارتری چیست؟ همه چیز درباره تفاوت پرواز چارتر و پرواز سیستمی

پرواز چارتری چیست؟ همه چیز درباره تفاوت پرواز چارتر و پرواز سیستمی

پرواز چارتر یا پرواز سیستمی برای آن دسته از افرادی که تجربه سفرهای هوایی را داشته‌اند، اصطلاحاتی آشنا به نظر می‌رسد. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، باید بدانید که پرواز چارتری چیست؟ تفاوت پرواز چارتر و پرواز سیستمی با چه معیارهایی مشخص می‌شود؟ در این صورت تصمیم‌گیری برای خرید و رزرو بلیط برایتان آسان‌تر خواهد بود و انتخاب بهتری خواهید داشت. همچین اگر قصد فریت بار از گمرک فرودگاه‌ها‌ به سایر شهرها یا کشورها مانند فریت بار به کانادا یا همان ارسال بار به کانادا با هواپیما را دارید، آشنایی با انواع پرواز سیستمی و چارتر اهمیت بیشتری می‌یابد. اگرچه سفر با هواپیما یک مسیر حمل‌ونقل پرسرعت را در اختیارتان می‌گذارد، اما سفر هوایی چالش‌های خاص خود را به همراه دارد.

آنچه در تهیه بلیط برای پرواز مسافری با هواپیما و فریت بار مورد توجه قرار می‌گیرد، انعطاف‌پذیری شرایط سفر است. این عامل تعیین می‌کند که کدام نوع بلیط برایتان مناسب‌تر است و امکان داشتن یک برنامه‌ریزی اصولی را برایتان فراهم می‌سازد. حتی گاهی ممکن است شرایط شما برای سفر طوری باشد که به بلیط‌های لحظه‌ آخری نیاز پیدا کنید. پرواز چارتر و پرواز سیستمی دو نوع کلی پرواز هستند که با تفاوت‌های آشکاری از هم تفکیک می‌شوند‌. با ما همراه باشید تا به‌صورت جامع بررسی کنیم که پرواز چارتری چیست؟ تفاوت پرواز چارتر و پرواز سیستمی چگونه مشخص می‌شود؟

تعریف پرواز چارتر

شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌های زمانی ثابت و منظمی در انجام پروازهای مختلف دارند. در این بین شرکت‌های گردشگری که خدمات تورهای مسافرتی و فریت بار را ارائه می‌دهند، گاهی همه یا تعدادی از صندلی‌های هواپیما را پیش‌خرید می‌کنند و آن را با قیمت‌های متفاوتی از نرخ شرکت هواپیمایی به فروش می‌رسانند. پرواز چارتر در واقع پروازی است که توسط آژانس‌های هواپیمایی پیش‌خرید شده و به‌صورت مستقیم به مسافران مختلف فروخته می‌شود. ممکن است آژانس‌ها تعداد زیادی از صندلی‌های هواپیما را برای سفرهای مختلف از ایرلاین‌ها پیش‌خرید کنند؛ اما تنها تعداد کمی از بلیط‌ها را به فروش برسانند.

آژانس‌های هواپیمایی وظیفه دارند که هزینه کامل صندلی‌های هواپیما را به ایرلاین مربوطه بپردازنند، در نتیجه اگر بلیط‌ها به فروش نرسند، ممکن است شرکت هواپیمایی چارترکننده با ضرر مواجه شود، به همین خاطر گاهی بلیط‌های چارتر با قیمت بسیار کمتری به فروش می‌رسند. معمولا آژانس‌های چارترکننده، بلیط هواپیما برای سفرهایی را رزرو می‌کنند که متقاضی زیادی دارند‌. از سفرهای داخلی و خارجی که تقاضای زیادی دارند، می‌توان به سفر مشهد و استانبول اشاره کرد. پرواز چارتر نرخ ثابتی ندارد و در روزهای تعطیل، مناسبت‌های خاص یا برای سفرهای پرتقاضا گران‌تر می‌شود.

تفاوت پرواز چارتر و سیستمی

‌برای پرواز سیستمی و پرواز چارتر قوانین خاصی تعریف شده است که با بررسی آن می‌توانید به پاسخ سوال پرواز چارتری چیست؟ تفاوت پرواز چارتر و پرواز سیستمی برسید. اصلی‌ترین معیاری که سبب ایجاد تفاوت در این دو نوع پرواز می‌شود، زمان پرواز و انعطاف‌پذیری در شرایط سفر است. نمی‌توان دقیقا راجع‌به برتری یکی از این دو شیوه سفر صحبت کرد. شرایط سفر مسافران تعیین می‌کند که کدام نوع پرواز برای آن‌ها مناسب‌تر است.

بلیط سیستمی قیمت ثابتی دارد؛ اما قیمت بلیط‌های چارتر مدام در حال تغییر است. حتی در مورد فریت بار با پروازهای چارتر و سیستمی نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. در پروازهای چارتر به‌خصوص پروازهای خارجی با محدودیت بیشتری در مقدار بار مجاز روبه‌رو هستیم. بررسی مزایا و معایب پرواز چارتر به شما کمک می‌کند که ضمن آشنایی بیشتر با آن، به درک بهتری از موضوع برسید و انتخاب بهتری در رزرو بلیط متناسب با شرایط خود داشته باشید.

مزایای پرواز چارتر

قطعا خرید بلیط‌های چارتر مزایای خاصی دارد که متقاضیان سفرهای هوایی حاضراند برای رزرو آن هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند یا مدت‌ها قبل برای رزرو آن اقدام می‌کنند. در ادامه مزایای پرواز چارتر را بررسی می‌کنیم.

قیمت مناسب‌تر در برخی موارد

برای اینکه چارترکننده‌ها بتوانند تمام صندلی‌های پیش‌خرید شده یک هواپیما را به فروش برسانند، در زمان‌های نزدیک به پرواز در صورت خالی ماندن صندلی‌ها، بلیط آن‌ها را با قیمت کمتر به فروش می‌رسانند. این بلیط‌ها معمولا به‌عنوان بلیط‌های لحظه آخری به فروش می‌رسند. ازاین‌رو قیمت پرواز چارتر در برخی موارد کمتر از قیمت پروازهای سیستمی با نرخ ثابت است. این نوع پرواز برای آن دسته از افرادی که به‌دلیل موقعیت شغلی و برنامه‌های روزمره خود، انعطاف‌پذیری در تغییر برنامه‌های خود دارند یا از لحاظ مالی، کاری و … با محدودیت خاصی مواجه نیستند، مناسب به نظر می‌رسد. در نظر داشته باشید که بلیط‌های چارتر تنها در زمانی ممکن است ارزان‌تر باشند که تقاضا برای سفر کمتر است.

ظرفیت کمتر هواپیما

اگر بلیط شما برای روزهای کاری یا فصل کم‌سفر باشد، ممکن است هزینه بیشتری برا خرید بلیط نسبت‌به بلیط سیستمی بپردازید؛ اما در عوض ظرفیت مسافران داخل هواپیما کمتر است و شما می‌توانید با خلوت‌تر بودن هواپیما سفری سرشار از آرامش و دور از هیاهو را تجربه کنید.

ارائه خدمات جانبی توسط چارترکننده

معمولا آژانس‌های هواپیمایی چارترکننده انعطاف‌پذیری بیشتری در ارائه خدمات جانبی دارند‌. از این خدمات می‌توان به راهنمای انتخاب هتل‌های باکیفیت در سفرهای داخلی و خارجی، بیمه مسافرتی، تورهای گروهی و اقامتگاه و خدمات مربوط به آن‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید خدمات اخذ ویزا و هر آنچه مربوط به آن است را از شرکت‌های چارترکننده دریافت کنید. در نهایت می‌توانید با کمک خدمات مشتریان این آژانس‌ها سفرهای مطمئنی را تجربه کنید و از پشتیبانی مناسب بهره‌مند شوید.

معایب پرواز چارتر

این روش پرواز در کنار مزایای قابل توجهی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است. مجموع این معیارها و نکات مثبت و منفی در خرید بلیط‌های چارتر شما را به درک درستی از پرواز چارتری چیست؟ تفاوت‌ پرواز چارتر و پرواز سیستمی می‌رساند. درنهایت می‌توانید با آگاهی بیشتر به خرید بلیط بپردازید. مهم آن است که شما بتوانید سفری بدون دغدغه را تجربه کنید یا از برنامه‌های تجاری خود عقب نمانید؛ به همین خاطر نباید جنبه‌های منفی این نوع پرواز را نادیده بگیرید. در ادامه معایب پرواز چارتر را نیز بررسی می‌کنیم.

محدودیت در انتخاب صندلی

بلیط پروازهای چارتر بیشتر برای فصول پرگردش و ایام خاصی در سال به فروش می‌رسد یا این نوع پرواز مربوط به خطوط هوایی شلوغ مانند پرواز تهران مشهد، تهران کیش یا پروازهای خارجی مانند پرواز تهران استانبول است. برای اینکه مسافران بتوانند در ایام تعطیلات یا روزهای خاص از سفر خود عقب نمانند، زودتر اقدام به رزرو بلیط پروازهای چارتر می‌کنند. درنتیجه اگر کمی دیرتر اقدام کنید، در انتخاب صندلی با محدودیت مواجه می‌شوید. چینش صندلی به کلاس هواپیما بستگی دارد. مسلما همه مسافران ترجیح می‌دهند که بهترین صندلی را برای خود رزرو کنند؛ این نکته در سفرهای طولانی به خارج از کشور بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. شرکت‌های چارترکننده ناچارند که در پیش‌خرید بلیط هواپیما، صندلی‌های مختلف را رزرو کنند؛ در نتیجه انتخاب شما در موقعیت داخل هواپیما محدود می‌شود.

امکان لغو یا تاخیر پرواز در برخی موارد

آژانس‌های هواپیمایی چارترکننده نیز اطلاعات چندانی راجع‌به تاخیر در پرواز یا لغو آن به دلایل مختلف مانند شرایط آب‌وهوایی ندارند. طبق قوانین و مقررات عمومی پروازها، مسئولیت کنسلی یا تاخیر در پرواز به عهده ایرلاین‌‌هاست و آژانس‌های چارترکننده مسئولیتی در این قبال ندارند. اگرچه در لغو پرواز چارتری یا نبود بلیط جایگزین برای پرواز کنسل‌شده، آژانس باید به عودت هزینه بلیط شما بپردازد؛ اما به‌هرحال برنامه شما برای سفر به‌هم می‌ریزد و این قطعا حس خوشایندی نخواهد داشت. ناگفته نماند که لغو یا تاخیر و تعجیل در پروازهای چارتر در برخی موارد اتفاق می‌افتد.

عدم امکان استرداد بلیط

معمولا در پروازهای چارتری امکان استرداد بلیط یا پس گرفتن هزینه آن در صورت لغو سفر از جانب شما وجود ندارد. البته برخی از بلیط‌های چارتری قابل استرداد هستند؛ اما شرکت هواپیمایی چارترکننده براساس نرخ تعیین‌شده خود، جریمه کنسلی را برای شما اعمال می‌کند. به همین خاطر توصیه می‌شود اگر از انجام قطعی سفر خود اطمینان ندارید، بلیط چارتر را خریداری نکنید؛ علاوه‌بر این مسئله، امکان تغییر تاریخ بلیط یا تغییر نام مسافر نیز در پروازهای چارتر وجود ندارد. در صورت نیاز به تغییر باید بلیط قبلی خود را استرداد کرده و برای صدور بلیط جدید درخواست دهید. در صورت هر نوع اشتباه در ارائه اطلاعات شخصی و بلیط مورد نظر نیز باید بهای آن را خودتان پرداخت کنید؛ چون امکان اصلاح اطلاعات بعد از خرید بلیط وجود ندارد و مسئولیت آن به عهده مسافر است.

قیمت بلیط چارتر

شرکت‌های هواپیمایی چارترکننده در فروش بلیط‌های خود تفاوتی بین بلیط کودکان و بزرگسالان در نظر نگرفتند. بهای بلیط چارتر برای کودکان با بلیط بزرگسالان یکسان است؛ این مسئله ممکن است هزینه‌های سفر شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

زمان مناسب برای خرید بلیط چارتر

بهترین زمان برای خرید بلیط‌های چارتر در روزهای کاری و فصل‌هایی است که تقاضای خرید بلیط کمتر است. سعی کنید که در ایام پرتقاضا، همراه داشتن کودک یا قطعی نبودن برنامه سفر به خرید بلیط چارتر فکر نکنید. افرادی که به‌واسطه شغل‌های استخدامی و کارمندی یا برنامه‌های کاری منظم از تعطیلات خود اطمینان دارند، می‌توانند بلیط چارتر را خریداری کنند؛ اما درصورتی‌که برنامه کاری انعطاف‌پذیری دارند یا در ایام تعطیلات مرخصی ندارند، بهتر است که از بلیط چارتر استفاده نکنند.

قطعی نبودن برنامه سفر باعث می‌شود که مسافران متحمل جریمه‌های بالا در کنسلی بلیط خود شوند. اگر دارای شغل آزاد هستید یا محدودیتی برای سفر کردن ندارید، خرید بلیط‌های لحظه آخری بهترین فرصت را برای یک سفر هوایی اقتصادی برایتان فراهم می‌سازد. در حالت کلی بهتر است که دو ماه قبل از سفر بلیط خود را تهیه کنید تا از سفر خود جا نمانید؛ اما درصورتی‌که عجله‌ای ندارید و می‌توانید در روزهای عادی سفر کنید، یک هفته مانده به تاریخ سفر، برای خرید بلیط‌های چارتری مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه دو پرواز چارتر و سیستمی

در پاراگراف‌های قبلی مزایا و معایب پرواز چارتر را بررسی کردیم. حتی اگر به خرید بلیط پروازهای سیستمی هم فکر نکنید، باید برای تهیه بلیط‌های چارتر با شرایط آن آشنا شوید تا در زمان مناسبی به خرید بلیط بپردازید؛ چون برخی از مسافران به‌دلیل استفاده از خدمات مشتریان شرکت‌های چارترکننده، در خرید این نوع بلیط‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دهند. از طرفی بلیط‌های چارتری بیشتر برای مسیرهای پروازی مشخصی رزرو می‌شوند. مقایسه این دو روش پرواز نشان می‌دهد که هر یک از بلیط‌های هواپیمایی در شرایط خاص متناسب با نیاز مسافران، مزایای خاص خود را دارند. برای اینکه به درک بهتری از موضوع برسید، به‌صورت خلاصه ویژگی‌ها و قوانین عمومی این دو روش پرواز را بررسی می‌کنیم.

قوانین پروازپروازهای چارتریپروازهای سیستمی
امکان استرداد و تغییر تاریخ سفردر برخی مواقع داردهمیشه دارد
امکان انتخاب صندلیندارددارد
خدمات مشتریانداردندارد
قیمت بلیط برای کودکانبلیط کودک و بزرگسال تفاوتی نداردبا توجه به سن کودک هزینه بلیط کمتر از قیمت بلیط بزرگسال است
مسیر پروازمسیرهای پرتردد به شهرهای توریستیپرواز به تمام نقاط داخلی و خارج از کشور انجام می‌شود
نرخ بلیطدر ایام پرگردش و فصل سفر گران‌تر استدر تمام روزها یکسان است
ظرفیتکمتر استبیشتر
امکان کنسلی بلیطتحت شرایط خاص وجود داردهمیشه وجود دارد
جریمه کنسلیبرای هر شرکت چارترکننده متفاوت است و از جریمه کنسلی پروازهای سیستمی بیشتر استبراساس نرخ مصوب سازمان هواپیمایی مشخص می‌شود
مسئولیت کنسلی یا تاخیر پروازمسئولیتی در این قبال نداردبا جایگزین کردن پرواز یا استرداد هزینه مسئولیت را تقبل می‌کند
مقدار بار مجاز در فریت بار مسافریدر برخی موارد کمتر از مقدار بار مجاز در قوانین پرواز استبرای ارسال به نقاط مختلف داخل و خارج از کشور طبق قوانین عمومی خطوط پرواز هوایی مشخص می‌شود و به کلاس پروازی بستگی دارد
بلیط لحظه آخریداردندارد
انواع بلیط هواپیما (رفت و برگشتی، یک طرفه، کانکشن)دارددارد

نکات مهم در مورد پرواز چارتر

حال که می‌دانید پرواز چارتری چیست؟ تفاوت پرواز چارتر و پرواز سیستمی نیز برایتان روشن شده است، توصیه می‌کنیم با نکات مهم قبل از خرید این بلیط آشنا شوید. قبل از اینکه با قوانین مختص پرواز چارتری آشنا شوید، باید از قوانین و مقررات عمومی پروازها مطلع شده و آن‌ها را رعایت کنید. به‌عنوان مثال، باید برای پروازهای خارجی ۳ ساعت قبل و برای پروازهای داخلی یک ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشید. بلیطی که خریداری‌شده قابل انتقال به مسافر دیگر نیست و شخص دیگر نمی‌تواند از بلیطی که با کد ملی دیگری ثبت‌شده استفاده کند. درصورتی‌که بیماری خاصی دارید، باید مجوز پرواز را از پزشک معتمد ایرلاین تهیه کنید. سایر قوانین مربوط به پرواز چارتری است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اعتبار چارترکننده

قبل از هر چیزی باید بلیط خود را از آژانسی تهیه کنید که از اعتبار آن اطمینان دارید. معمولا چنین آژانس‌های هواپیمایی به‌دلیل خدمات باکیفیتی که ارائه می‌دهند، از آمار رضایتمندی بالایی برخوردار هستند و توسط ایرلان‌های هواپیمایی کشور نیز تایید می‌شوند. علاوه‌بر اعتبار شرکت چارترکننده، بهتر است که خدمات مشتریان آن را نیز بررسی کنید. اگر شرکتی را انتخاب کنید که در تمام مسیرهای داخلی و خارجی انواع بلیط هواپیما یک طرفه، دو طرفه و کانکشن ارائه می‌دهد یا خدمات دیگری مانند بیمه مسافرتی، خرید تور گردشگری و دریافت ویزا دارد، می‌توانید چالش‌های سفر خود را کاهش دهید. دقت کنید که معتبرترین سایت‌های چارترکننده، طیف گسترده‌ای از پروازها و ایرلاین‌ها را پوشش می‌دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام خرید بلیط، خدمات پشتیبانی کاملی دارند.

بررسی ظرفیت پرواز

بعد از اینکه یک شرکت هواپیمایی معتبر را برای خرید بلیط چارتر انتخاب کردید، بهتر است در لیست سفرهای آن ظرفیت سفر را بررسی کنید. برای این منظور باید مبدأ، مقصد و تاریخ سفر خود را مشخص کنید تا ظرفیت آن در لیست بلیط‌های چارتری نمایش داده شود. در این صورت می‌توانید به‌راحتی از بین پروازهای داخلی و خارجی، بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید.

بررسی شرایط کنسلی

با توجه به اینکه استرداد بلیط هواپیما و کنسلی آن دغدغه اصلی بسیاری از مسافران است، برخی از شرکت‌های معتبر هواپیمایی چارترکننده شرایط کنسلی بلیط را برای مسافران فراهم ساخته‌اند. به این صورت که در پنل کاربری سایت خود، گزینه‌ای با عنوان درخواست کنسلی را قرار داده‌اند و درصورتی‌که مشتری این گزینه را انتخاب کند، می‌تواند از خدمات استرداد آسان بلیط هواپیما در شرکت هواپیمایی مورد نظر بهره‌مند شود. برای اینکه بدانید بلیط چارتری شما امکان کنسلی دارد یا خیر، می‌توانید از خدمات پشتیبانی شرکت‌های چارترکننده منتخب خود استفاده کنید.

تعیین دقیق زمان سفر و مسیر انتخابی

ایام مسافرت و مقصدی که برای سفر کردن انتخاب می‌کنید، مهم‌ترین عواملی است که نرخ بلیط پرواز چارتری را مشخص می‌کند. بهتر است قبل از خرید بلیط تصمیم خود را برای مسیر و زمان سفر قطعی کنید و سپس برای خرید بلیط اقدام کنید. در این بین، شرایط سفر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود انواع بلیط هواپیما یک طرفه، رفت و برگشت و کانکشن را دریافت کنید. درصورتی‌که بلیط رفت را برای خود تهیه می‌کنید، بلیط برگشت را هم چک کنید تا از لحاظ قیمتی تفاوت زیادی با بلیط رفت نداشته باشد؛ چون معمولا برخی شرکت‌ها بلیط رفت را با قیمت ارزان و بلیط برگشت را با قیمت بیشتر به فروش می‌رسانند.

فریت اضافه بار مسافری

طبق قوانین تعریف‌شده در سازمان هواپیمایی کشور، هر مسافر در پروازهای چارتری و سیستمی می‌تواند مقدار مشخصی بار مجاز را به همراه داشته باشد. درصورتی‌که حجم و وزن بار از مقدار تعریف‌شده بیشتر باشد، باید جریمه آن را پرداخت کند. درصورتی‌که به فریت بار به نقاط مختلف کشور یا ارسال بار به خارج از کشور نیاز دارید، می‌توانید از خدمات فریت اضافه بار مسافری که برخی از شرکت‌های چارترکننده ارائه می‌دهند، استفاده کنید. در این صورت باید خدمات شرکت چارترکننده برای فریت بار در گمرک فرودگاه‌ها را بررسی کنید. این خدمات برای افرادی که قصد حمل بار هوایی را دارند، مناسب است.

انواع بلیط چارتر

به احتمال زیاد به پاسخ مشخصی از سوال پرواز چارتری چیست؟ تفاوت پرواز چارتر و پرواز سیستمی و قوانین این نوع پرواز رسیده‌اید. آشنایی با انواع بلیط‌های هواپیما چارتر می‌تواند برای شما جذاب باشد. از انواع این بلیط‌ها در پروازهای چارتری می‌توان به چارتر کامل، چارتر صندلی شناور، چارتر صندلی بک‌ توبک و اجاره صندلی بلاک سیت اشاره کرد. در چارتر کامل، تمام ظرفیت صندلی‌های هواپیما در یک مقطع زمانی مشخص به‌صورت کامل توسط چارترکننده اجاره می‌شود، در اجاره شناور تنها تعداد محدودی از صندلی‌های هواپیما در یک دوره مشخص پیش‌خرید می‌شود، اجاره صندلی بک‌ توبک در واقع اجاره صندلی رفت و برگشت به‌صورت مشخص توسط چارترکننده است، اجاره صندلی‌های مشخص‌شده در یک تاریخ معین توسط چارترکننده به‌عنوان اجاره صندلی بلاک سیت شناخته می‌شود. قیمت هر یک از این صندلی‌ها در خرید بلیط چارتری توسط شرکت چارترکننده تعیین می‌شود.

منابع معتبر برای رزرو بلیط چارتر

درصورتی‌که یک چارترکننده معتبر را برای رزرو بلیط انتخاب کنید، دیگر دغدغه‌ای از بابت چالش‌های سفر هوایی خود نخواهید داشت. از این شرکت‌های آنلاین می‌توان به سایت علی بابا اشاره کرد. برای اینکه بتوانید بلیط هواپیمای چارتر را با قیمت ارزان تهیه کنید و از امکان استرداد وجه بلیط اطمینان داشته باشید، می‌توانید به چنین سایت‌های معتبری مراجعه کرده و از خدمات مشتریان و خدمات پشتیبانی این شرکت‌های چارترکننده استفاده کنید. این شرکت‌ها ضمن در نظر داشتن منافع خود به منافع مشتریان خود نیز احترام می‌گذارند؛ بنابراین، خدماتی که ارائه می‌دهند، در هر نوع پرواز ایده‌آل به نظر می‌رسد.

جمع‌بندی

در این مطلب به سوال پرواز چارتری چیست؟ تفاوت پرواز چارتری و پرواز سیستمی پاسخ دادیم و هر آنچه در شناخت پرواز چارتری نیاز داشتید را مورد بررسی قرار دادیم. در مقایسه این دو روش پرواز به این نتیجه رسیدیم که هر یک از بلیط‌های سیستمی یا چارتری مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب نوع مناسب بلیط به زمان سفر و شرایط مسافران بستگی دارد. ازآنجاکه معمولا شرکت‌های هواپیمایی چارترکننده، اکثر صندلی‌های هواپیمایی در پروازهای پرتقاضا در ایام خاص و مقاصد گردشگری داخلی و خارجی را پیش‌خرید می‌کنند، می‌توانید در صورت اطمینان از زمان سفر، بلیط خود را از این شرکت‌ها تهیه کنید.

اگر برنامه کاری منعطفی دارید، بلیط‌های سیستمی انتخاب بهتری برای شما هستند. بلیط‌های چارتری برای افرادی مناسب است که به‌واسطه محدودیت‌های شغلی و … تنها در ایام خاص می‌توانند سفر کنند و از برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود برخوردار هستند. بهتر است برای تهیه بلیط چارتر و استفاده از خدمات پشتیبانی برای کنسلی یا استرداد وجه، یک شرکت چارترکننده معتبر را انتخاب کنید. شرکت‌های آنلاین معتبری مانند سایت علی بابا انتخاب ایده‌آلی برای شما هستند.