کدام بازار تهران جمعه‌ها باز است؟

کدام بازار تهران جمعه‌ها باز است؟

باتوجه‌به این‌که جمعه روز تعطیل کاری در ایران است و بسیاری از مردم این روز را به خرید اختصاص می‌دهند، برخی از بازارها در روز جمعه تعطیل نمی‌شوند و البته بعضی از آن‌ها هم فقط در روزهای جمعه دایر می‌شوند. در تهران بزرگ، جمعه‌بازارهای متعددی وجود دارد و برخی از مراکز خرید نیز روزهای جمعه باز هستند که در این مطلب آن‌ها را معرفی خواهیم کرد؛ همچنین، شما می‌توانید با خرید بلیط قطار تهران سفری هیجان‌انگیز و به‌صرفه به این شهر زیبا و پرجنب‌وجوش داشته باشید و از این مراکز خرید دیدن کنید.

جمعه‌بازارهای تهران

در جمعه‌بازارهای تهران که بسیاری از آن‌ها هنوز هم حال‌وهوای سنتی دارند، می‌توان به کالاها و محصولات متنوع با قیمت مناسب دست پیدا کرد. در ادامه، آدرس و ساعت کاری چند مورد از آن‌ها را خواهیم گفت.

جمعه‌بازار پروانه تهران

جمعه‌بازار پروانه، یکی از بازارهای قدیمی تهران مختص به فروش صنایع ‌دستی و سنتی است. هر جمعه تعداد زیادی از فروشندگان و هنرمندان از شهرهای بزرگ ایران در این بازار جمع می‌شوند و به فروش محصولات ارزشمند خود با قیمت مناسب می‌پردازند. اگر به‌دنبال خرید اجناس آنتیک و محصولات دست‌ساز هستید، حتما به جمعه‌بازار پروانه بروید. این بازار پیش‌تر در خیابان جمهوری قرار داشت؛ ولی در سال ۱۳۹۸ محل نوستالژیک آن تعطیل شد و اکنون مکان جدید بازار پروانه در خروجی کتابخانه ملی در مجموعه باغ هنر تهران قرار دارد. ساعت کاری جمعه‌بازار پروانه تهران، ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر است.

جمعه‌بازار شوش تهران

بسیاری از مردم، بازار شوش تهران را می‌شناسند؛ بازاری که در آن محصولات آشپزخانه و جهیزیه مثل ظرف و ظروف آرکوپال، بلور و کریستال، لوازم دکوری و … به‌فروش می‌رسند. جمعه‌بازار شوش، یک بازار پرجنب‌وجوش است که در آن بساطی‌ها و دست‌فروشان به فروش همان کالاها و اجناس بازار شوش مشغول هستند.

فروشندگان بازار شوش در آخر هفته‌ها، محصولات خود را با قیمت ارزان به دست‌فروشان می‌فروشند تا آن‌ها در روز جمعه با فروش کالای ارزان‌تر، بازاریابی بهتری داشته باشند. ساعت کاری جمعه‌بازار شوش تهران از ۹ صبح تا حدود عصر است. جمعه‌بازار شوش در خیابان صابونیان واقع شده است. ایستگاه مترو نیز در نزدیکی آن قرار دارد که تردد را برای شهروندان و مسافران این شهر آسان کرده است.

سایر جمعه‌بازارهای تهران

در تهران، جمعه‌بازارهای دیگری وجود دارد که در فهرست زیر نام، محل برگزاری و ساعت کاری آن‌ها را بیان کرده‌ایم.

  • جمعه‌بازار صالح‌آباد، خیابان شهید کلهر، ساعت کاری در روز جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۶ الی ۷ عصر
  • جمعه‌بازار هوانیروز، منطقه ۲۲ تهران، محله زیبادشت، شهرک چشمه، ساعت کاری از ۹ صبح تا ۹ شب
  • جمعه‌بازار سیمون بولیوار، محله مرادآباد حصارک تهران، ساعت کاری ۸ صبح تا ۸ شب
  • جمعه‌بازار تهرانسر، خیابان آلاله در تهرانسر شمالی، ساعت کاری از ۸ صبح تا ۱ بعدازظهر

مراکز خرید تهران در روز جمعه

بسیاری از مراکز خرید تهران، در روزهای جمعه به‌طور کامل تعطیل نمی‌شوند؛ بنابراین، اگر شهروند تهران یا مسافر هستید، می‌توانید در روز جمعه به پاساژها و مراکز خریدی که در ادامه معرفی می‌کنیم سر بزنید. اگر در ایام اوج سفر قصد مسافرت به تهران را دارید، خرید بلیط قطار تهران علاوه‌بر به‌صرفه‌بودن، شما را از ترافیک و دردسرهای جاده نجات می‌دهد.

 مرکز خرید ارگ تجریش

ارگ تجریش یکی از مراکز خرید لوکس تهران است که در خیابان سعدآباد واقع شده است. این مجتمع مدرن با زیربنای ۷۵ هزار مترمربع و در ۵ طبقه، مرکز فروش برندهای لوکس و معروف جهان است. در این مرکز، انواع پوشاک زنانه، بچگانه، لوازم‌خانگی، کت‌وشلوار مردانه، اکسسوری، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، فرش و طلا به‌فروش می‌رسد. مرکز خرید ارگ تجریش در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب فعالیت دارد و روزهای جمعه نیز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰:۳۰ شب باز است.

مرکز خرید مگامال

مگامال، یکی دیگر از مراکز خرید تهران است که روزهای جمعه نیز فعالیت دارد. این مرکز خرید در بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دوم، میدان شهید صارمی واقع شده است. مگامال بیش از ۲۰۰ واحد تجاری دارد که در ۹ طبقه قرار گرفته‌اند و محصولات متنوعی ازجمله پوشاک، عطر، جواهرات، لوازم الکترونیکی، محصولات چرمی و مواد غذایی را عرضه می‌کنند؛ همچنین، برندهای معتبر ال‌تی‌بی، جین‌وست، شاپ‌استایل، مارتین جونز، ال‌سی‌من، بادی‌اسپینر، نوین چرم، زارا و نایکی، در مگامال موجود هستند.

در مجتمع مگامال، کافه و رستوران‌های متعدد و چندین سالن سینمایی مدرن وجود دارد. ساعت کاری مگامال در روزهای جمعه از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر است.

سایر مراکز خرید باز تهران در روز جمعه

علاوه‌بر موارد مذکور، در لیست زیر نیز نام، آدرس و ساعت کاری برخی دیگر از مراکز خرید تهران که در روز جمعه باز هستند را نام برده‌ایم.

  • مرکز خرید ونک، میدان ونک، تقاطع خیابان ونک و خیابان کار و تجارت، ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰ شب
  • مرکز خرید بازارچهارسو در ضلع جنوب شرقی تقاطع جمهوری و حافظ، ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • مرکز خرید ایران‌مال، بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

برنامه سفر به تهران با فلای تودی

علاوه‌بر جمعه‌بازارها، تعداد زیادی از مراکز خرید مدرن تهران در روزهای جمعه نیز فعالیت دارند که در این مطلب چند مورد از آن‌ها را معرفی کردیم. برای برنامه‌ریزی سفر به تهران می‌توانید از خدمات فلای تودی استفاده کنید. فلای تودی، معتبرترین آژانس مسافرتی ایران است که انجام اقدامات سفر را به‌صورت اینترنتی و در کمترین زمان امکان‌پذیر کرده است. برای خرید بلیط قطار برای همه شهرها از جمله بلیط قطار تهران، رزرو هتل و بسیاری از خدمات دیگر سفر، کافیست وارد سایت فلای تودی شوید.