جهاد آبرسانی میراث ماندگار شهیدآیت الله رئیسی

جهاد آبرسانی میراث ماندگار شهیدآیت الله رئیسی

با آغاز دولت سیزدهم به‌علت تنش‌های آبی موجود قرارگاه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور شکل گرفت.

در این راستا چهارمحال و بختیاری قراردادی به ارزش یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۶ شهرستان امضا کرد و در روند اجرای این طرح جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

این در حالی است که این طرح برای ۱۰۶ روستا محقق و ۱۸۲.۵ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و ۴۰ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا ۱۰ هزار انشعاب نصب و ۱۲ حلقه چاه حفر شد. همچنین قرارداد دوم به ارزش چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال برای ۵ روستا و یک شهر در طرح آبرسانی به شهر سردشت و روستاهای سردشت و دود را از رودخانه خرسان شهرستان لردگان امضا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این طرح ۲۵ مخزن با ظرفیت ۹ هزار مترمکعب ساخته و ۱۰۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود که تاکنون ۴۴ کیلومتر آن اجرا شده است.

کریمی گفت: بسیج و خیرین نیک‌اندیش آبرسانی به ۲۷ روستای چهارمحال و بختیاری را در دستور کار دارند و از سوی دیگر نیروی زمینی ارتش برای آب‌رسانی به روستای کهن‌دژ ناغان شهرستان کیار کمک کرد.

وی افزود: اُمید است سال ۱۴۰۶ موضوع تأمین آب آشامیدنی پایدار در چهارمحال و بختیاری به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) به‌طور میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد..

در این گزارش تصاویری از روند پروژه آبرسانی به شهر و روستاهای سردشت در شهرستان لردگان و روستاهای اطراف را مشاهده می‌کنید.