افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع

افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع

مهر: به نقل از توانیر در بخش انتقال طول خطوط ۴٠٠ کیلوولت و ٢٣٠ کیلوولت به ترتیب تا پایان سال ١۴٠١ ٢٢ هزار و ۴٠٢ کیلومتر مدار و ٣٣ هزار ٣٢۴ کیلومتر مدار بود که در سال ١۴٠٢ به ترتیب به ٢٢ هزار و ۴٧٠ کیلومتر مدار و ٣٣ هزار و ٧۶٠ کیلومتر مدار رسید.

در بخش فوق توزیع نیز طول خطوط ١٣٢ کیلوولت در سال ١۴٠٢ به میزان ١٩٧ کیلومتر مدار افزایش یافت تا طول این خطوط از ٢۵ هزار و ۶٩ کیلومتر مدار در سال ١۴٠١ به ٢۵ هزار و ٢۶۶ کیلومتر در پایان بهمن ١۴٠٢ برسد. همچنین طول خطوط ۶٣ و ۶۶ کیلوولت با افزایشی به میزان ۴٧٨ کیلومتر مدار از ۵١ هزار و ۴١۴ کیلومتر در ١۴٠١ به ۵١ هزار و ٨٩١ کیلومتر مدار در پایان بهمن سال ١۴٠٢ رسید.

در واقع افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتر مداری طول خطوط انتقال و فوق توزیع در پایان بهمن سال ١۴٠٢ سبب شد تا طول این خطوط در مجموع به ١٣٣ هزار و ٣٨٧ کیلومتر مدار برسد.

سال گذشته ظرفیت پست‌های ۴٠٠ و ٢٣٠ کیلوولت به ترتیب به ٨۶ هزار و ٧٩٨ مگا ولت آمپر و ١٠٠ هزار و ١٢ مگا ولت آمپر رسید تا ظرفیت پست‌های این بخش در مجموع به ١٨۶ هزار و ٨١٠ مگا ولت آمپر برسد. همچنین ظرفیت پست‌های ١٣٢ کیلوولت با افزایش ٨۶٠ مگا ولت آمپری نسبت به سال ١۴٠١ به ۴٠ هزار و ٨٢١ مگا ولت آمپر در پایان بهمن ماه گذشته رسید همچنین ظرفیت پست‌های ۶٣ و ۶۶ کیلوولت با هزار و ۵۵٧ مگا ولت آمپر افزایش به ٨۶ هزار و ۵٢٢ مگا ولت آمپر رسید.

در سال ١۴٠٢ در مجموع به ظرفیت پست‌های انتقال ۴ هزار و ٧۴۵ مگا ولت آمپر و به ظرفیت پست‌های فوق توزیع ٢ هزار و ۴١٧ مگا ولت آمپر افزوده شد تا این ظرفیت به ٣١۴ هزار و ١۵٢ مگا ولت آمپر برسد. همچنین در بازه زمانی یاد شده ظرفیت پست‌های بلافصل هزار و ۴٣۶ مگا ولت آمپر افزایش یافت تا ظرفیت پست‌های این بخش نیز به ١٠١ هزار و ٨۴٣ مگا ولت آمپر برسد.

افزون بر موارد فوق طرح‌هایی در زمینه افزایش طول خطوط و ظرفیت پست‌ها در سال ١۴٠٢ پیگیری شد که بیش از ٨۵ درصد پیشرفت کرده‌اند و شامل افزایش طول خطوط انتقال و فوق توزیع به ترتیب به میزان ۵٢۴ کیلومتر مدار و در ٣٧٧ کیلومتر مدار و همچنین ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع به ترتیب به میزان ٣ هزار و ٩٣۵ مگا ولت آمپر و هزار و ٢۴٠ مگا ولت آمپر می‌شود.